לימוד לבר מצווה

לימוד לבר מצווה- "חנוך הנער לפי דרכו"!

בהגיע הילד היהודי לגיל 13, מקבל הוא עליו את האחריות לקיום 613 המצוות ביהדות.
כדי לחגוג אירוע זה , מנהג ישראל הוא לקיים "עליה לתורה" בביהכנ"ס או ב"כותל המערבי" שבירושלים. בטכס זה, קורא חתן הבר מצווה קטע מספר התורה ביום שני או חמישי ובשבת. את שני הקטעים, עליו לקרוא בקול-רם, בבטחון ובניגון וטעם כמובן. ביום שני או חמישי, גם יניח החתן, לראשונה בחייו- את התפילין.

כמורה לבר-מצווה (למעלה מ-1000 תלמידים מהיותי בגיל 14 ועד היום…) וכמורה במערכת החינוך (מורה לידיעת הארץ לכיתות חטיבה ותיכון), אני מבין את החשש שיש לילדים (וגם להורים) בהגיעם ללמוד נושא, אשר לרוב, אינו מוכר ועוד עם אדם זר. ולכן, בשיעורי הלימוד לבר מצווה, אני ראשית שם למטרה, לתת לילד הרגשת בטחון וחוויה בשיעור, כך שייהנה בשיעור מאווירה רגועה, צעירה, בלימוד ללא כפיה דתית, אלא הכרת היהדות במסורת היפה והקדושה שלה.

בין הנושאים שיילמדו: מה זה "בר מצווה", מדוע חוגגים, מהן ברכות התורה, קריאת קטע בתורה לשבת ויום חול, התפילין- מהם, מדוע ואיך מניחים אותם וכמובן- התפילה בביהכ"נ (כך שהילד לא יישב משועמם כל התפילה…) מס' השיעורים: בין 8 לעד כמה שצריך (בד"כ לוקח 12 מפגשים) אורך השיעורים: כ- 3/4 שעה.
לאורך כל הלימוד, ההורים מוזמנים להיות נוכחים בשיעורים ולהתייעץ עימי בכל נושא שקשור לארגון הבר מצווה.

ניתן לרכוש אצלי סט תפילין כשרות ואף מהודרות באיכות ובכשרות טובה ובמחירים נוחים. הסט כולל תפילין, טלית מהודרת, תפילין, סידור, כיפה וכיסויי קטיפה לטלית ולתפילין.

אז שיהיה במזל-טוב!!!

לירן

השאירו פרטים
לקוחות מרוצים